וואטסאפ ביזנס

בעקבות פניות רבות שאנו מקבלים, אנחנו שמחים להציג לכם את המדריך לפתיחה והגדרה נכונה של וואטסאפ ביזנס לעסק שלכם, כך תעשו זאת בעצמכם. 

שניה לפני שמתחילים, שווה לקבל החלטה מושכלת על איזה מספר טלפון תקימו את חשבון הוואטסאפ העסקי שלכם. למה זה חשוב? כי אם תקימו את הוואטסאפ העסקי על מספר הטלפון הנייד הרגיל שלכם, זה אומר שהאפליקציה העסקית תחליף את האפליקציה הרגילה של וואטסאפ- כלומר, גם שהחברים והמשפחה שלכם ישלחו הודעה, הם יגיעו לחשבון העסקי- דבר שלא מומלץ משתי סיבות: במערכת העסקית של וואטסאפ אפשר לנהל את השיחות ולהכניסם למשימות/קטגוריות, כניסה של הודעות משפחתיות/אישיות עלולות לשבש לכם את המעקבים ושיטת העבודה. והסיבה השניה: פחות מתאים שאמא תקבל הודעה אוטומטית ולקונית (זו אמא, אחרי הכל..).
אז אם זה לא היה ברור, אנחנו ממליצים לפתוח את החשבון העסקי על מספר הטלפון הנייח של העסק שלכם ואם אין לכם כזה, ממליצים לרכוש מספר וירטואלי מאחת החברות שעוסקות בתחום (אנחנו ממליצים בחום על מסקיו)

שלב ראשון – הורדת האפליקציה 
האפלקיציה זמינה למשתמשי האנדרואיד והאייפון.
מיד לאחר התקנת האפליקציה, תצטרכו לאמת את המספר טלפון שלכם.
אם בחרתם להתקין את האפלקיציה ולחברה למספר נייד, תקבלו סמס לאחר מספר שניות עם קוד אימות.
שימו לב – במידה ובחרתם מספר נייח, תצטרכו לחכות כמה שניות לאחר משלוח הסמס ותיפתח עבורכם אופציה לאמת את המספר באמצעות שיחת טלפון.
אימתתם בהצלחה? ברוכים הבאים לעולם של וואטסאפ ביזנס.

שלב שני – הגדרות
עכשיו נעשה הגדרה נכונה של נתוני העסק שלכם.
הגדרת שם העסק:
הוסיפו את שם העסק שלכם (זה השם שהלקוחות שלכם יראו, לכן אין שום חובה לכתוב את השם המלא שמוכר על ידי שלטונות המס, אלא השם של העסק כפי שהלקוחות מכירים ויכירו).
הגדרת תמונת פרופיל לעסק:
הוסיפו תמונת פרופיל לעסק – המלצה שלנו, לשים את הלוגו של העסק.
כמובן שאפשר לשים איזה תמונה שתרצו רק חשוב לשים לב שגודל התמונה המינימלי הינו 192*192 פיקסלים. לא אומר לכם יותר מדי? השתדלו לעלות תמונה שהיא ריבוע,הוואטסאפ ככל הנראה יגזור לכם אותה לעיגול אז תנסו שהלוגו/הדמות/המוצר שמופיע בתמונה יהיה במרכז הריבוע.
הגדרות נתונים נוספים שחשוב שהלקוח הפוטנציאלי ידע:
הוסיפו את כתובת העסק, שעות הפעילות שלו ותיאור קצר של השירותים שלכם.

קטלוג מוצרים:
כעת זה השלב להגדיר את קטלוג המוצרים שלכם.
מהות הפ'יצר היא להוסיף את המוצרים או השירותים שלכם למאגר הקיים בתוך החשבון העסקי שלכם.
הצגת הקטלוג שלכם בוואטסאפ הוא צעד חשוב וכלי משמעותי לקידום מוצרים לקהל הלקוחות המתעניינים ולקהל הלקוחות הקבועים שלכם.

איך זה עובד בעצם?

הלקוחות יוכלו להיכנס ללשונית האודות בחשבון בוואטסאפ העסקי שלכם ולראות את כל המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים בקטלוג.
שימו לב לשידרוג – בעת התכתבות עם הלקוח באפליקציה העסקית, תוכלו לבחור בתפריט הקטלוג ולהוסיף היישר לתוך השיחה את המוצר/שירות עליו הסברתם ללקוח הפוטנציאלי.

רוצים לבנות קטלוג לעסק שלכם? כך תעשו זאת:

הכינו את רשימת המוצרים או השירותים שלכם – ניתן לעלות לקטלוג עד 500 פריטים- ההמלצה שלנו זה לנסות להתמקד ולעלות עד 50 פריטים.

לאחר שהחלטתם מהם המוצרים שתרצו להכניס לקטלוג, הזינו את המידע עבור כל אחד מהמוצרים:

חשוב לדעת: שם העסק ותיאור העסק  כפי שיופיעו בקטלוג נמשכים ישירות מתוך הפרופיל העסקי שלכם בוואטסאפ ביזנס.

1.תמונות – העלאת תמונה של המוצר או השירות שלכם שתעזור ללקוח הפוטנציאלי להבין מהו המוצר (ניתן להוסיף עד 10 תמונות).
2.שם המוצר או השירות – נסו להיות ישירים ולתת שם קליט ופשוט לכל מוצר.
3.מחיר– אם יש מחיר קבוע למוצרים, הוסיפו אותו כאן (הוספת מחיר משקפת ללקוח באופן הטוב ביותר על העלות הצפויה לו ויכולה לחסוך לכם זמן בשלב המכירה הסופית).
4.תיאור– במידה ויש הסבר נוסף על המוצר, ניתן להוסיפו כאן.
5.קישור– במידה ויש לכם חנות אונליין, זה המקום לשים בו את הקישור ולחבר בין הקטלוג לבין האפשרות לרכוש את המוצר בפועל.
6.קוד–  מנהלים מלאי של מוצרים? כאן ניתן לתת קוד/מספור למוצרים ולוודא שהמוצרים תמיד אכן במלאי של העסק.

שלב שלישי – כלים עסקיים
כעת נגדיר את קטגוריית הכלים העסקיים אשר ישמשו אותנו מול הלקוחות שלנו. 

– הגדרת הודעה ראשונית:
ניתן להגדיר את הודעת הפתיחה הראשונית שתישלח בפעם הראשונה שמספר שאינכם מכירים שולח לכם הודעה.

– הגדרת מענה אוטומטי בשעות שהעסק סגור/אתם לא זמינים:
זוכרים שבשלב הקודם הגדרתם את שעות פעילות העסק שלכם? ישנה אפשרות להגדיר הודעה, כך שהלקוח יקבל תגובה ראשונית אוטומטית כאשר אתם לא זמינים.

– שמירת הודעות קבועות:
במידה והלקוחות הפוטנציאליים שלכם שואלים שאלות שהתשובה עליהן הינה זהה או שאתם נותנים שירות באמצעות הוואטסאפ ועסוקים כל פעם מחדש בניסוח תשובות דומות או זהות, כעת תוכלו להגדיר תשובות שיהיו בתוך המערכת וכשהשאלה תגיע, תוכלו פשוט לבחור בתשובה המתאימה ולא תצטרכו לבזבז זמן ולנסח אותה כל פעם מחדש.

שלב רביעי – קישור מכשירים נוספים
זהו פיצ'ר חדש יחסית שוואטסאפ פיתחו המאפשר לכם לתת לאנשים נוספים להתחבר לוואטסאפ העסקי שלכם. כדי לעשות זאת נכנסים במסך הראשי של החשבון העסקי על שלוש הנקודות ובוחרים באפשרות "מכשירים מקושרים"- מכאן התהליך זהה לשימוש בוואטסאפ ווב הרגיל – מצלמים את הברקוד ונכנסים לחשבון מהמחשב הנייח שלכם.
חשוב לדעת: ישנה אפשרות להוריד את אפליקציית וואטסאפ למחשב (ולהמשיך להשתמש בוואטסאפ ווב הרגיל למספר האישי שלכם), אפשרות שמשנה את כללי המשחק ומאפשרת חיבור של ארבעה אנשים שונים למערכת במקביל- גם אם הם נמצאים במקומות שונים! ( בשביל החיבור הראשוני, צריך את המכשיר הנייד בו מותקנת האפלקציה)

דבר אחרון שאתם צריכים לדעת – איך מודדים את הפעילות בוואטסאפ העסקי
או במילים אחרות הסטטיסטיקה!
כאשר אתם נמצאים בתוך קטגוריית הכלים העסקיים, בצידו השמאלי של המסך מופיעות שלוש נקודות. לחיצה עליהן פותחת את ניתוח הנתונים של האפליקציה:
כמה הודעות שלחתם, כמה מהן נמסרו, כמה נקראו וכמה הודעות סך הכל קיבלתם.

 מקווים שהצלחנו להדריך אתכם כל הדרך עד שימוש יעיל, חכם ואפקטיבי בוואטסאפ ביזנס.
רוצים עוד קצת מהידע שלנו? דברו איתנו!

דילוג לתוכן