גוגל טרנדס

כדי להמחיש לכם את היכולות של הכלי, ביצענו מספר השוואות עבורכם במערכת: לקחנו דוגמא נוספת להמחיש כמה הכלי הזה מדייק לקוחה דווקא מעולם הכדורגל: ערן זהבי הצליח לעשות את הבלתי ייאמן ובמשחק הכדורגל במוקדמות המונדיאל בו שיחקה נבחרת ישראל מול נבחרת מולדובה כבש החלוץ את שערו ה33 במדי הנבחרת הלאומית ושבר את שיאו של מוטל'ה שפיגלר ממונדיאל 1970. כמובן שבימים הסמוכים לשבירת השיא ולזכייה בתואר המכובד זהבי קיבל תשומת לב משמעותית באתרי החדשות והספורט ובפוסטים מפרגנים של מובילי דעה שהעלו את הביטוי "ערן זהבי" גבוה מאוד בתוצאות החיפוש בגוגל. כדי להמחיש את יעילות הכלי, לקחנו את הביטוי "ערן זהבי" ובחנו את התוצאות שנקבל ב12 החודשים האחרונים.  

השנה האחרונה הייתה עמוסה באירועים. נגיף עולמי, אסונות, סבבים ביטחוניים,החלפת שלטון ובעיקר הרבה מאוד נושאים שבאותה מהירות שעלו על סדר היום גם נעלמו ממנו. כל הנושאים האלו עשו קצת בלאגן בניסיון לנתח מגמות וחשיפה של מותגים,נושאים וביטויים ברשת, כי הרי העובדה שדיברו במרץ-אפריל 2020 על מוצרי הגיינה ומסכות באופן מטורף והצורך עלה באלפי אחוזים לא אומר כלום על המחירים ועל הצריכה של המוצרים האלו ביום שאחרי המגיפה. בדיוק עבור זה גוגל הוציאו את "גוגל טרנדס"- כלי לבדיקת מגמות המאפשר בחינת מותגים ונושאים בזמן אמת.

הכלי אמנם קיים כבר כמה שנים, אך שינויים שבוצעו בו לאחרונה, יחד עם שיפור זמן העדכון של המערכת הפכה את הכלי לדרך הטובה ביותר כיום לבדיקת מגמות ופופולאריות של תחומים, מותגים ומוצרים.

אז לפני שנצלול לדוגמאות וללמה אתם חייבים ללמוד להשתמש בכלי הזה נכון, 

כמה עובדות על הכלי היעיל:
הכלי הוא חלק מהפלטפורמות של גוגל. האפשרות לקבל מידע על כלי החיפוש והנושאים אשר אנשים מכל העולם מחפשים במנוע חיפוש המוביל בעולם ( מילארדי חיפושים ביום) מאפשר הצצה ריאליסטית לנושאים שעל סדר היום.
לדוגמא, כמה שעות לפני כתיבת מאמר זה התפרסם אייטם על סגירת מסעדת צפרה המוכרת. כמה שעות לאחר הפרסום הזה,הרשת התפוצצה מאינספור פוסטים של אוהבי אוכל, כתבות פולו-אפ ואינספור אזכורים- עובדה שגרמה למסעדה לעלות לראש טבלת החיפושים בגוגל בישראל.
במתאם ישיר מתשומת הלב הרבה ברשת, המסעדה שאמורה להיסגר עוד כשבועיים הפכה להיות כ"כ מדוברת שנדמה שכבר מעכשיו ועד לסגירתה המתוכננת לא ניתן יהיה להזמין מקום במסעדה.

אז איך הכלי עובד בעצם?

המנגנון של גוגל עובד בין 0 ל100.כאשר 0 זה מונחים שלא חופשו באופן משמעותי לעומת 100 שזה דירוג שיקבלו מותגים שזכו לתשומת לב תקשורתית או לחשיפה מאוד גבוהה בעקבות קמפיין כזה או אחר. מסעדת צפרה בכל השנתיים האחרונות לא התקרבה לצמרת החיפושים בגוגל, דבר שהשתנה בערב אחד בעקבות הודעה לעיתונות שהפכה את צפרה לחיפוש ולאזכור הנפוץ ביותר ברשת.
השיפור האחרון של הכלי ועצם הפיכתו לכלי שמאפשר נתונים בזמן אמת אך במקביל גם כלי שיודע לנטר תוצאות החל מ-2014, הופך את גוגל טרנדס לעוצמתי, מעניין והכי חשוב: פרקטי.

רבים מאנשי המקצוע בתחום השיווק עובדים כבר שנים עם כלי מחקר מילות המפתח של גוגל, שמאפשר לנו כאנשי שיווק ופרסום להבין את שווי הביטויים והמילים השונות ולהיכנס לסוג של מכירה פומבית עבור הלקוחות שלנו ובעזרת הכלי להביא את הלקוחות שלנו לעמודים הראשונים במנוע החיפוש של גוגל.
"גוגל טרנדס" לא מתחרה בכלי השיווקי אלא מאפשר לנו להיחשף לתמונה רחבה יותר. למשל, אחד מלקוחות המשרד שלנו עוסק בתחום אירוח תיירותי. בבדיקה מעמיקה של גוגל טרנדס נוכל להציץ בנושאים הרלוונטיים שהלקוחות שהיינו שמחים להביא למקום בתהליך השיווק ובבניית הקריאייטיב והקופירייטינג נוכל לעשות שימוש בתובנות שגילינו – לא על דברים שאולי היו רלוונטיים לפסח האחרון, אלא ממש ע"פ דברים שאנחנו יודעים על המגמות חיפוש של היום האחרון או של השבוע האחרון- כך שהדיוק גבוה יותר.

 

שימו לב, העליות המשמעויות בחשיפה של המותג קרו ב 3 תאריכים מרכזיים:

תחילת ינואר 2021 – צמד של זהבי מול איייאקס
השבוע השני של מאי 2021- משפחתו של זהבי עוברת שוד אלים בביתה.
תחילת ספטמבר – זהבי שובר שיא והופך לגדל השחקנים הישראלים בכיבוש שערים בקריירה (337) ובאותם ימים גם ראיון מרגש עם שי זהבי, אישתו של השחקן שסיפרה על השוד שעברה בהולנד.
תחילת אוקטובר- הישג כביר נוסף (שאותו כבר ציינו ממש כאן למעלה..)

ואי אפשר לסיים את המאמר הזה בלי דוגמא מעולם התוכן של נטפליקס והסדרה המדוברת ביותר בישראל – משחקי הדיונון. בישראל הסדרה הפכה לויראלית בדיוק לפני חודש (ספטמבר 2021) ובמהרה הפכה לאחד הנושאים המדוברים ביותר ברשת. בבדיקה שעשינו בגוגל טרנדס בחנו האם התחושות שלנו על היותה ויראלית נכונות- וגילינו באופן חד משמעי שבחודש האחרון כמות החיפושים הקשורים לסדרה בישראל היו גבוהים יותר מכל סדרה אחרת. בין הדברים המגניבים שעוד ניתן לבחון בטרנדס זה את החשיפה שהסדרה מקבלת בארצות דוברות אנגלית וכמובן שבמדינת המוצא של הסדרה- קוריאה. כך ניתן לראות בין היתר שבמדינות מסוימות האזכורים קשורים יותר לחדשות (הסדרה עוררה ביקורת ציבורית גדולה בקוריאה) ובמדינות אחרות דווקא קיבלה אזכורים בתחומים של תרבות ופנאי. למה כל זה חשוב? כי הכלי הזה,גוגל טרנדס, יכול ללמד את כולנו שיעור בבדיקת עובדות ובנחת הנחות, ללמד אותנו מה המגמות ברשת ומה מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו והכי חשוב, יכול לעזור לנו להבין את עולמות התוכן הרלוונטיים למותג שאנו מובילים.

משחק-הדיונון-נטפליקס-660x330
דילוג לתוכן