רילס

הדרך הכי טובה לדעת כמה אפליקציית טיק טוק הופכת להיות משמעותית יותר בישראל ובעולם, היא להסתכל על התגובות של פייסבוק ואינסטגרם ועל ההתאמות שהרשתות החברתיות המובילות בישראל מבצעות כדי להרחיב קהלים או לפחות- לא לאבד קהלים נוספים  ליצירתיות ולאפקטיביות של הפיצ'רים של טיקטוק.

הלילה (22/2) קרה דבר משמעותי בעולם הפרסום ובעולם הרשתות החברתיות. אינסטגרם (חברה בת של פייסבוק, זוכרים?) פתחה לשימוש למשתמשים בישראלים שני כלים שהם לחלוטין game changers: מוסיקה ורילס (reels).

המוסיקה מאפשרת לכל מי שמשתמש באינסטגרם להוסיף מוזיקה מתוך מבחר קיים- דבר שהתאפשר אחרי משא ומתן ארוך בין החברה לבין אקו"ם, שהתמקד כמובן בזכויות היוצרים של האמנים השונים. חשוב לדעת שאמנם המבחר גדול, אך הרפרטואר עדיין לא מלא ואנחנו מניחים שזה עניין של זמן עד שהתיקיות יהיו מרשימות במבחר לפחות כמו למשתמשי ארה"ב ואירופה, אשר נהנים מהפיצ'ר הזה כבר תקופה ארוכה.

החידוש השני שהוא באמת מהפכני ואף מרגש יותר, זה הרילס (reels) שממש מאפשר למשתמשים לצפות בתכנים מהארץ ומהעולם בדיוק כמו ב "פור יו"  בטיקטוק. המשמעות הראשונה היא חשיפה לקהלי יעד הרבה יותר רחבים- ולא רק לעוקבים אחרי האדם/מותג באינסטגרם. המשמעות השניה, ומבחינתנו  המרגשת ביותר, היא הכלי עריכה שנוסף, המאפשר עריכה קלה,פשוטה ומגניבה של תכנים לאינסטגרם. כמה פעמים נתקלתם בתכנים בפייסבוק ובאינסטגרם שגולשים יצרו בטיקטוק והעלו לרשתות האחרות? זו הדרך של אינסטגרם להראות פחות ופחות את הלוגו של טיקטוק בתוך האינסטגרם, תוך מתן כלי מרשים, חדשני וקל לשימוש לגולשים, שיאפשר להם ליצור את התוכן שלהם ולעלות אותו ממקום אחד.

אז בזמן שישנתם, ומרוב התלהבות לקראת השימוש בכלי החדש, עשינו מספר ניסיונות כדי לספר לכם כבר הבוקר על הכלי החדש:
בדיוק כמו בטיקטוק, הרילס מאפשר עריכה של מספר קטעים והפיכתם לסרטון אחד- עד לאורך של 30 שניות.  בזמן העריכה, נפתחות לעורך מספר אפשרויות להוספת אפקטים שיצבעו את הסרטון, יעשירו אותו ויעודדו אינטראקציות מהגולשים השונים ברשת.

לסיכום- כמה תובנות מרכזיות:
כדי שהכלי הזה יהפוך את היוצרות ויבלום את ההתפתחות של טיקטוק בישראל, הגולשים צריכים להכיר אותו ולהשתמש בו ובמקביל לחברינו באינסטגרם יש עדיין כמה באגים לתקן ושיפורים לבצע.
אם אתם מחפשים את הפיצ'רים החדשים עליהם דיברנו כאן ולא מוצאים- גשו לחנות האפליקציות שלכם ועדכנו את אפליקציית האינסטגרם.
אם אתם משתמשים באינסטגרם ככלי לשיווק העסק שלכם- פנו לעצמכם כמה דקות כל יום ותלמדו את הכלי החדש –שימוש נכון בו יכול לתת דחיפה משמעותית למותג שלכם.

דילוג לתוכן