עסקים בזמן משבר הקורונה

בשנים הקרובות ידובר עוד רבות על מגיפת הקורונה. אנחנו יודעים (פחות או יותר) איך המגיפה החלה, אך רק בעתיד נדע איך היא תסתיים.
השבוע, בעת שיחת מכירה עם ליד שהגיע מאחד מהקמפיינים שלנו בדרומה, שוחחתי עם בעל מקצוע שנותן שירותים משפטיים. חלקה הראשון של השיחה היה רגשי. מה שלומך ואיך אתה עובר את הסיטואציה הזו בעסק שלך? מהר מאוד עשינו חלוקה בשיחה שרלוונטית לכל בעל עסק להבין:
ההשפעה של המשבר על הקהל הפרטי והשפעתו על הקהל העסקי.  כאשר מנתחים את התנהגות הקהל הפרטי – הנתונים הדיגיטליים אינם מפתיעים: ישנה עלייה של יותר מ70% בשימוש באינטרנט בישראל, המושפעת ממליוני ישראלים שנמצאים בבתים ולא במסגרות אחרות.  בדיקה קצרה במערכות ניהול הקמפיינים של גוגל מראה שהקהל הישראלי חיפש בשבוע האחרון מונחים הקשורים לצריכת שירותיים וירטואליים יותר מכל דבר אחר ( להוציא מושגים רפואיים, כמובן).  בעצם, אם לפני המשבר חשבנו שהתוכן הוא המלך- בימים אלו אפשר להכתיר אותו רשמית. זו כבר לא מחשבה אלא מציאות חדשה.
איך זה קשור לבעלי עסקים? במציאות בה חלק מהעסקים מחוייבים לסגור את הדלת של העסק שלהם והחלק האחר נפגע בשל כך שאנשים אינם מסתובבים ונוהגים כבשגרה, צריכים לחשוב אחרת.
נכון, אנחנו במשבר – אבל לבעל עסק ישנן כרגע שתי אופציות מרכזיות- להיות או לחדול.  ההמלצות שלנו למרבית הלקוחות שלנו ולקהל העסקי בישראל בכלל היא להרים את הראש ולפעול בתקווה גדולה אי שם בלב שביום שאחרי המדינה תעזור היכן שצריך, אך עם הבנה מציאותית שהגורל של העסק שאותו טיפחתם במשך שנים לא יכול להיות תלוי בגחמה של שר כזה או אחר או פקידים במשרד האוצר. לכן, בעלי ובעלות עסקים יקרים, הגיע הזמן לקחת נשימה ולהשקיע בקידום הנכסים הדיגיטליים שלכם.

ההמלצה הראשונה שלנו היא לחפש את הערך.  מה העסק או הארגון שלכם עושה ביום יום וכרגע אינו יכול לעשות. איך העסק יכול עדיין לשמר את קהל הלקוחות, להגדיל מכירות דרך הדיגיטל או פשוט לשמר את השיח עם הלקוחות ולהישאר בתודעה.
לדוגמא – לקוח שלנו שעוסק בתחום הכושר. הלקוחות שלו אמנם לא יכולים להגיע למתחם, אך המדריכים עדיין יכולים להגיע ללקוחות באופן דיגיטלי. לקוח אחר שהוא מרכז קהילתי והילדים אינם יכולים להגיע לחוג כבשגרה, מפעיל  לו"ז מיוחד של שידורים בעמוד הפייסבוק שששומר על זיקה בינו לבין התושבים. אלו דוגמאות קטנות לערך שהקהל והלקוחות שלכם יעריכו, דבר שיעזור לכם לחזק את הקשר איתם גם מרחוק. זה לא סוד שלשמור על קשר זה דבר חשוב, אך ללא הכנסה ייתכן והעסק לא ישרוד תקופה ארוכה שכזו, לכן אנו ממליצים לעצור לרגע ולעשות מחשבה. מה מהמוצרים שלכם יכולים להיות דיגיטליים? תתפלאו לשמוע אבל יש אינספור פתרונות דיגיטליים שיכולים לשנות את המשוואה של בעלי העסקים. פגישות וירטואליות, הקמת חנות מקוונת למוצרים, מעבר מקמפיינים תודעתיים לקמפייני טייק אווי ועוד.
יש הרבה לקוחות שאוהבים את המותג שלכם ורוצים לתמוך בימים האלו? ללקוח שלנו שחוייב לסגור את העסק, המלצנו לעבוד בשיטת השוברים. "רוכשים עכשיו וממשים בעתיד" – דבר שמאפשר הזרמת כסף לקופה ואוויר לבעל העסק בימים כאלו ויכול להיות חבל ההצלה האחרון.
עצה אחרונה, אם הגעתם עד כאן. הימים המוזרים שעוברים עלינו, בעלי העסקים, בעבודה מהבית או מסביבת עבודה שונה משהכרנו, מספקת לנו גם הזדמנות. זה זמן נפלא לחשוב על היום שאחרי, לתכנן, לחשב ולבנות את התוכנית שלכם קדימה. בין אם זה אומר להשקיע בתשתית דיגיטלית טובה יותר, בנייה של אתר חדש, שינוי המיתוג ואולי אפילו פיתוח שירות או מוצר חדש בעסק שלכם.

אז חבריי לעולם העסקי,
השקיעו בעסק שלכם והשקיעו בקהל שלכם. גם בימים כאלו, אם תעבדו נכון תראו שהשילוב בין עבודה נכונה בדיגיטל והסולידיריות הישראלית המוכרת יכולים לעזור גם לעסק שלכם ולתת לו את האוויר שהוא זקוק לו כדי להמשיך להתקיים.

דילוג לתוכן