לאחרונה התפרסמו תוצאות מחקר שבחן מהם פלטפורמות השיווק והפרסום הנפוצות ביותר בהן משרדי הפרסום משקיעות את תקציבי המדיה שלהם. 

מסתבר שאמנם השימוע בסנאט השפיע על הרווחים והמוניטין של פייסבוק בארה"ב, אך הרשת החברתית עדיין מובילה באופן משמעותי על מתחריה עם 91% מהמשווקים שבוחרים לפרסם באמצעותה.
המקום השני מוכיח כי מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, מבין לא רק ברשתות חברתיות אלא גם בהשקעות כלכליות. אינסטגרם, שנרכשה בשנת 2012 ע"י פייסבוק בעלות של מיליארד דולר, שווה היום יותר מ-100 מיליארד וזאת בשל הפופולריות בקרב הקהל הצעיר. 69% מהמפרסמים בעולם משתמשים בפרסום באינסטגרם.
למקום השלישי מגיעה פלטפורמת היוטיוב, שכידוע שייכת לענקית גוגל, בה משתמשים 48% מהמפרסמים.
יתר הנתונים עלולים להפתיע את השוק הישראלי, אך בשוק הבינלאומי לא מדובר בהפתעות כלל:

לינקדאין(LinkeDin) – שמשמשת בישראל בעיקר לנטוורקינג וככלי לענייני כח אדם והייטק.

טוויטר(Twitter) – שמשמשת בישראל בעיקר עיתונאים ופוליטיקאים.

קווארה(Quora) – פלטפורמה שמושכת מעל חצי מיליארד צפיות בחודש בעולם, אך לא כלי פרסומי חזק לקהל הישראלי.

רדיט(Reddit) – רשת חברתית ותיקה בארה"ב, שלא ממש תפסה בישראל.

מה אפשר ללמוד מהנתונים על משרדי הפרסום בישראל?

הבחירה של "היכן להשקיע את הכסף" תלויה בשלושה פרמטרים מרכזיים:

  1. היכן קהל היעד של המוצר שמפרסמים
  2. Roi – החזר השקעה
  3. מה היכולת צמיחה והתפתחות של הכלי/הפלטפורמה.

ברשותכם, נתמקד בנתונים הרלוונטיים לישראל.
בישראל ישנם 6.6 מיליון משתמשים ברשת האינטרנט (מתוך 8.5 מיליון איש).
כשאנחנו נפגשים עם לקוח פוטנציאלי, אחד הדברים המרכזיים שחשובים לנו להבין (לאחר היכרות ראשונית עם העסק ומוצריו) זה למעשה, מהי המטרה המרכזית שמביאה את הלקוח לפגישה עימנו. ברוב המקרים בשנתיים האחרונות התשובה שאנחנו מקבלים היא חד משמעית: העלאת המכירות של העסק. ההבנה שזו המטרה, יחד עם בניית תוכנית שתתאים לתקציב של הלקוח וליעדים שהצבנו לעצמנו, תוביל ישירות לצורך שיניע לפעולה באופן הנכון ביותר לקהל היעד ולמוצר.

השארת תגובה