האמת מאחורי פוסט ה BFF

מה קורה ח.ה.טים שלנו? 
בטח גם אתם נתקלתם בפוסט הויראלי שרץ בסוף השבוע ברשת, הטוען כי תוכלו לבדוק אם חשבונכם מוגן על ידי הקלדת המילה BFF בתגובות. יצא ירוק? מוגן. אפור? נפרץ.

כמובן שמדובר בהונאה, ותכף נסביר גם מה עומד מאחורי הונאה כזו ומה הסיבות המייצרות סוג כזה של הונאות, אבל ראשית וכדי להבהיר כמה הפוסט הזה חסר ערך בואו ננתח אותו (הפוסט המקורי מצורף בתגובה):
א.
פתיחה : "מארק צוקרברג המציא את המילה BFF" – ראשית, אנו מקווים שצוקי עסוק בדברים משמעותיים הרבה יותר. שנית, אין לכך תימוכין וגם אין רלוונטיות להמשך הפוסט. הסיבה שזה מופיע? כי בדיוק כמו בידיעות קליקבייט ורכילויות על הסלבס האהובים עלינו – המילים 'מארק צוקרברג' כבר משפיעות עלינו להמשיך לקרוא. בנוסף איזכור שם מייסד פייסבוק נותן לפוסט תוקף סמכותי – ממש כמו שאדם עם מדים נתפס אוטומטית כאיש רשויות החוק או המדינה.
ב. 
"הקלד BFF. ירוק אומר מוגן, לא ירוק אומר שהחשבון עלול להיפרץ ועליך לשנות סיסמה" אז קודם כל – פייסבוק לא הפכה להיות מה שהיא היום – אולי הגוף החברתי והעסקי החשוב בעולם – מלהיות חאפרים. אם פייסבוק חוששת שהחשבון שלכם עלול להיפרץ או נפרץ, אתם תדוורו ישירות לתיבת התמיכה של החשבון האישי/עסקי שלכם בדיוור רשמי של פייסבוק, ותקבלו והנחיות ישירות כיצד לשנות את הסיסמה. שנית – כל חשבון עלול להיפרץ תמיד! כיצד אנו ממליצים להגן על החשבון? בדרכים רציניות יותר, למשל: 
-להשתדל להתחבר מהמכשיר האישי שלכם בלבד. במידה והתחברתם ממקום אחר, למחוק את נתוני ההתחברות. 
-לבחור סיסמה קשה לאיתור. לא, תאריך היומולדת שלכם, של הילדים שלכם או של ביבי לא קשים לאיתור.
-לבקש מספק המחשב שלכם להתקין מערכות אנטיוירוס מתקדמות הכוללות תוכנות נגד ריגול. 
-להחליף סיסמה כל שישה חודשים.
-חשוב מאוד! לא לתת הרשאה לחשבון לאפליקציות שאינכם מכירים גם ובמיוחד אם הן מחייבות אישור כזה על מנת להשתתף במשחק שהן מציעות. 
ג. 
"שתף" – אז הגענו לסיבה האמיתית לקיום הפוסט: גבירותי ורבותי, אינטרקציות. אנשים רוצים לייקים, תגובות, שיתופים. הסיבות? מגוונות. ממתיחה מוצלחת / תשומת לב לא מזיקה עד סוגשל בילד-אפ עסקי. כשאתם מגיבים, הקבוצה / פרופיל עסקי שהגבתם לו יכול להשתמש בתגובה שלכם למגוון מטרות – הזמנה לאהוב את העמוד, טירגוט שלכם כקהל יעד למודעות הממומנות שלו, איסוף נתונים ועוד.

ההמלצת הבית:
כאמור, פייסבוק חברה רצינית ביותר (כולנו הרי בונים על זה…) ובסך הכל מכוונת לחווית משתמש איכותית וטובה ולכן בדיקת רמת מוגנות החשבון שלה לא תתבצע בצורה לא מקצועית כזו. 
ההמלצה שלנו הפעם היא דווקא לבעלי העמודים העסקיים, כי ראינו לא מעט שהעלו את הפוסט הזה בניסיון לגרוף אינטרקציות. לטווח הקצר אולי הרווחתם כמה תגובות ולייקים, אך לטווח הארוך נוצר רושם של חוסר מקצועיות, וקהל לא מפולח ולא רלוונטי. עדיף לוותר.

לסיכום: סך הכל פיצ'ר נחמד שמסמן את המילה BFF בירוק, ממש כמו שהמילים 'מזל טוב' מסומנות בכתום ומפריחות בלונים. לא מכירים? תגיבו לנו מזל טוב. מגיע לנו, אנחנו בדיוק עוברים למשרד חדש…

 
דילוג לתוכן